Напоследък
в интензивно обществено обръщение влезе чуждата, безсмислена за българското
общуване дума „джендър“. Тя практически няма точен еквивалент в превода от
английски на български.
Терминът “джендър“ е продукт на западните
феминистки движения. Чрез неговото налагане се установява феминистката идеология за липсата
на разлика между „мъжко“ и „женско“, за тъждество между мъже и жени.
Справедливо французинът Алексис де Токвил в книгата си „Демокрацията в Америка“
твърди, че подобна уравновиловка между мъжете и жените ще доведе до двустранна
деградация и в резултат от нея ще има „слаби мъже“ и „неприлични жени“. Терминът „джендъризъм“ означава политика за формиране
на джендърно безполово общество. Най-главното послание на джендъризма е
свободната избираема и променлива сексуална ориентация, отпадане на понятията:
мъж и жена; баща и майка; момче и мочие, брак и семейство. Джендърското
общество ще настъпи когато жените престанат да бъдат жени, а мъжете престанат
да бъдат мъже. И тук може би трябва да се съгласим с Петко Симеонов, че джендъризмът
е многократно по-лош от фашизма.
Но понеже българите сме потомци на
поколението, възприемащо от запад безкритично почти всичко, разбираме, че
Войниковата „Криворазбрана цивилизация“ се е трансформирала. Вече не
побългаряване, окарикатуряване и деформиране на западните цивилизационни
маниери, а дословно матрично силово налагане на позиции и нагласи, които са чужди не само на българското общество, а
въобще на европейката цивилизация и християнската религия. И то налагане не
само и не толкова като подражание, а като робско поведение пред чужд на
България и българските традиции диктат. Партия ГЕРБ („Граждани за европейско развитие на
България“) заради т.нар. „Европредседателство“ се втурнаха
презглава да ратифицират антибългарската по своята същност Истанбулска конвенция.
Служиха си с непочтени методи като: мълчаливо и без дискусия в обществото
Захариева подписва конвенцията; прикриха
от обществото съществуването на обяснителния доклад; излъгаха, за това, че може
с декларация да се заобиколят отделните невъзприемани членове на тази
декларация; премълчаваха, че тази декларация не е приета и ратифицирана от
най-мощните в света държави – като Япония, Русия, САЩ, Китай, премълчаваха
факти, как за това, че учител по математика във Великобритания се е обърнал към
момичета от класа с обръщението „момичета“, го уволняват от работа и т.н.
Вярното е,
че ЕНП
като водеща политическа сила в Европа се стреми на всяка цена да наложи
размиването на националните държави и семейството. Но вярното е, че в
Европа има и партии, членки на ЕНП, които не забравят националния дух, традиции
и националното достойнство и ги защитават от т.нар. „евроценности“, от Лисабонски
и Истанбулски декларации. ГЕРБ, независимо, че огромната членска маса на тази
партия е против джендаризма, но под диктовката на Б.Б, Цв.Цв., Ц.Ц. и Е.З., прекалено
силно се навеждат на джендърската идеология, прикривана под маската на „борбата
с насилието срещу жените“. Вярно, че в
Европа, последователите на Блеър и Шрьодер (ПЕС) също са за т.нар. Истанбулска
конвенция (по същество конвенция за въвеждане на джендаризма). Но ПЕС не успяха
да се наложат над БСП. И за пръв път в съвременната българска
политика национална партия се обявява против диктата на някакво общоевропейско
формално обединение на партии. Тя е против не от прост инат, а защото
изразява изконни български национални интереси и традиции.
Вече около месец българското общество се
вълнува не от най-важните проблеми на развитието на страната, а от т.нар. „домашно
насилие“. От телевизионните екрани, от страниците на вестниците и от текстовете в
Интернет ни заливат с твърдения, че
„главният проблем“ в Истанбулската конвенция било „пребиването на жените и
децата“, че другото в нея било въпрос на тълкуване. Дори премиера и
вярната му съдружничка омбудсманката на страната, в съзвучие с гласовете на
двете министърки, яростни поддръжнички на Истанбулската конвенция, наброиха 1
млн. пребивани жени. И ни поднасят поддържката за измамната Истанбулска
конвенция (домашното насилие) с такъв апломб и жар, като че ли това е
най-важният проблем на обществото, без който едва ли не България ще престане да
съществува.
Насилието е проява, която винаги, във
всички исторически периоди на развитието на човечеството е част обществения и
семейния живот. То не може да бъде изкоренено, подобно на
корупцията, но може да бъде ограничено. Насилието се проявява в обществото като:
насилие (икономическо, психологическо, дори и физическо и сексуално) от
работодатели спрямо работници; насилие от полицията спрямо граждани; сексуална
експлоатация и насилие (организирана нелегална проституция – сексробини, улична
проституция, публични домове, ранни бракове и т.н.); насилие чрез рекет; детско
насилие (често обявявано и прикривано като детска агресия) и т.н. Насилието
обгръща българското общество и го просмуква отвсякъде. И хората съвсем
естествено се страхуват от насилието. Размерът на страха от насилие в
голяма степен разкрива действителната картина за насилието в обществото. А
размерът винаги има значение. Особено за сигурността и страховете на хората. Но
да се използва с политически цели страхът от домашно насилие си е чиста проба
политическа провокация.
Тези дни изследователски център „Тренд“
огласи резултатите от изследването си: „Нагласи на българите по отношение на
личната им сигурност“ (януари 2018). В него 78% от анкетираните заявяват че не
са съгласни, че могат да се разхождат навсякъде и по всяко време без да се
страхуват от престъпление. Това означава, че над три четвърти от хората в
обществото не са свободни да се движат навсякъде и по всяко време, т.е. тяхната
свобода е ограничена. Много интересни са данните от въпроса: „Вие лично
страхувате ли се, или не се страхувате, че срещу Вас лично може да бъде упражнено насилие
от страна на…“. Отговорите са красноречиви. С риск за досада на запознатите, ги
повтарям. Хората най-много се страхуват от крадците 78%, а не от домашното
насилие. На следващо място са хората, които се страхуват от ромите
(65%). А след това е страхът от бежанците, наричани още мигранти, (38%);
страхът от крайно бедните (23%), от полицията (8%). На последно място е страхът
от съпруг (а) и съответно партньор (ка) със само 2% (т.е. домашно насилие), 92%
не се страхуват и при 6% неопределени. И всичко това при размер на
статистическата грешка +/- 3.1%.
Всеки грамотен може да си направи своите
изводи от тези данни. Но възникват въпросите към европейските институции и към
българските управници, към Борисов, Станишев, Цачева, Цветанов, Габриел
(бивша Неделчева), Манолова, Йотова, Плевналиев и т.н. активни поддръжници на
джендаризма:
Защо няма конвенция за защита на
населението от крадци? Защо няма предвидено изграждането на кризисни щабове за
пострадалите от насилието на крадци и побойници?
Защо няма предвидени мерки за защита от
ромско насилие, за да се преодолеят страховете на хората?
Защо няма кризисни центрове за
пострадалите от насилието на полицията? А защо има кризисни центрове само за
незначителните 2% (в рамките на възможната
грешка) за насилие от съпруг (а) или партньор (ка)?
Защо се внасят законопроекти за
скъпоструващи, издържани по същество от народа
т.нар. „кризисни центрове“, в които безплатно да бъдат хранени и издържани понякога съмнително пострадали от
домашно насилие, а няма такива „кризисни центрове“ за бездомниците и просяците,
за ровещите в кофите? Те по-малко ли имат нужда от закрила, храна, топлина и
облекло?
И с малко отклонение: Защо има приюти за бездомни кучета, струващи
десетки милиони лева, а бездомниците се приемат в домове само за няколко
по-студени дни? За столичната община бездомните хора, просяците и ровещите в
кофите са по-малко ценни от кучетата ли,
които изядоха професора и множество други хора?
Думите „домашно насилие“ изместват,
отклоняват вниманието от прикритите
главни цели на Истанбулската конвенция. А те са: 1/. Премахване
на националните традиции, дух, религиозни и културни европейски ценности,
елиминиране на националните особености и
най-важното – унищожаване на семейството като основната клетка на всяко
общество; 2/. Отклоняване вниманието на обществото от главния проблем –
ограбването (експлоатацията) на работещите и обогатяване на все по-малка група
и все по-богати глобални богаташи; 3/. Деградацията на бъдещите поколения чрез
джендър-образованието и формирането на общество от деградирали лесно
управлявани мъже и жени. Домашното насилието в Истанбулската
конвенция има ролята на смокинов лист, записването му в заглавието е обикновена
пропагандна манипулация.
В обществото е видимо само част от
насилието – физическото („пребиването“ по Б.Б.). Невидими, силно оплетени от
семейните проблеми и недоразумения са другите форми на домашното насилие:
икономическото, психологичното, сексуалното и най-вече – семейният рекет. И ако
физическото насилие най-често се свързва с мъжете, то психологическото и
особено рекетът се свързват с жените. Но джендър-идеолозите и
джендър-пропагандаторите, обикновено забравят, че в семейството има често пъти
четири страни (мъж, жена, деца и родители) и никога няма идеални отношения в
нито едно семейство, понеже усещането и оценката на тези отношения са конкретно-исторически
и твърде субективни.
Изваждането и хиперболизирането на
субективните усещания за домашно насилие само от и предимно от едната страна
(женската; физически по-слабия пол) силно деформира проблема за насилието. И
това е проява на егоистичното начало, основано на неолибералната идеология. За неолибералните
идеолози главното е субективното егоистично желание, нагонът за печалба, никакви обществени и
семейни интереси и ценности. Те са само пречка за награбването на все
по-големи богатства. Неолибералите първоначално смачкаха държавата под лозунга
„по-малко държава“. Сега на прицел е семейството като общност на хора от
различни биологични полове, свързващи се с основната цел – естествено
възпроизводство на човешкия вид и на обществото.
Тази
горчива неолиберална истина се прикрива под хуманните призиви и заглавие на
Истанбулската концепция – борбата със семейното насилие („биенето на жените“ по
Б.Б.). Да, в света има общества, в които поради все още ниското образование,
култура и жизнено равнище има физическо насилие и дори законово ограничаване на
правата на жените. В България в основни линии този проблем е решен още в
омразния на С. Гърневски, А. Тодоров, К. Биков, М. Андреев и компания социализъм.
Тогава жените имаха не само избирателни права, но и участваха активно във
всички сфери на дейност в обществото в равнопоставено положение с мъжете и
получаваха признание за приносът им за обществото като труженички и майки, признание
според резултатите в труда, приносът в семейството. Това равнопоставено
положение на жените изпревари значително положението на жените в западните
общества. Елена Лагадинова постигна забележителни промени в положението на
жените в обществото, но джендърките, храненичките на чуждестранни НПО, дори не
знаят нейното име.
Сега имплантираната от запад джендерастия стана официална политика на ГЕРБ,
ДПС и „Воля“. Тези
политически партии не смеят да кажат, че в техните предизборни програми никъде
не става дума за подкрепа на
джендерастията, на „третия пол“, за подкрепа на лесбийки, гейове,
бисексуални и трансексуални (ЛГБТ). Не смеят да кажат, че са прости слуги с
робски нагласи на поведение спрямо „началниците“ от Брюксел.
3.02.
2018 г.
Автор: Анко Иванов
– д-р по философия
Източник:
Политкомент
Няма коментари:
Публикуване на коментар